Orbán dolgozószobájában jártunk
2017-ben épül meg a „puritán” Miniszterelnökség a Várban, ami a „legolcsóbb, legegyszerűbb, és legpraktikusabb megoldás” – legalábbis Lázár János szerint, sőt az egy részébe még az egyszerű halandó is beléphet.
2017-ben épül meg a „puritán” Miniszterelnökség a Várban, ami a „legolcsóbb, legegyszerűbb, és legpraktikusabb megoldás” – legalábbis Lázár János szerint, sőt az egy részébe még az egyszerű halandó is beléphet.
Egy nap, öt hír, amiről mindenki beszél: A kormányfői kommunikáció szintjére emelkedett a háttérhatalomozással összekötött sorosozás; Kiutáltak egy Down-kóros fiút egy budapesti edzőteremből, máshol viszont tárt karokkal várják; Meghalt Rajhona Ádám; Hosszú Katinka csúnyának tűnő históriába keveredett egy fotóssal.
Mintha egy Jancsó-film szatirikus jelenetei elevenedtek volna meg, letették a Vár-felújítás első lépésének, a Lovardának az alapkövét. A gyomnövények között, a tűző napon felsorakozott sajtó és politikai elitcsapat olyan beszédeket hallgathattott végig, amelyek a szocializmusban is megállták volna a helyüket. A beszédek alapján országos várépítési láz következik.
Letette a kormány a budai Várban a Lovarda alapkövét, mi pedig arról érdeklődtünk az érkező hatalmasságoktól, mi lesz a felcsúti kisvasúttal és a háttérhatalom áskálódásaival. Amit kaptunk, nem tesszük ki az ablakba.
Május 15-én mégsem lép életbe a turistabuszok budavári kitiltásáról szóló szabályozás – jelentette a Turizmus Panoráma Bulletin. Június elejétől viszont változik a rendszer, a buszok nem várhatják meg az elkóborló és elkéső turistákat, nélkülük kell lehajtaniuk a Várból.
Miközben a kormány a turizmus fejlesztésével indokolja a Vár hatalmas beruházásait, a felmenő turistabuszokat épp kitiltják a Várból. Az ok: az Orbán-féle Karmelita kolostor munkálatai.
Kacsa, hogy 200 milliárd forintba kerül majd a vár felújítása – állította a Miniszterelnökség államtitkára. Arra a kérdésre viszont nem válaszolt L. Simon László, mennyi is lesz a számla végösszege. Az Együtt szerint csak a miniszterelnök várba költözése többe kerül majd, mint 20 milliárd forint, miközben a kormány négy mélygarázst is tervez a vár alá, hogy az oda költöző minisztériumok dolgozói tudjanak hol parkolni – hangzott el a keddi RTL Híradóban.
Egy sor kérdésben nem osztja a várfelújításért felelős bizottság kilépő tagjainak a hvg.hu-n is elmondott véleményét az ugyancsak Hauszmann-bizottsági tag Rostás Péter. A művészettörténész, múzeumi főigazgató-helyettes szerint a múlt hibáit javítaná ki a felújítás, és világszintű fejlesztések várhatóak, de azt elismeri, hogy a távlati terveket nem látni tisztán.